29 maj 2008

Bredbandsstrul och gebortpresenter

Usch, tekniken vill inte för oss. Men nu har vi äntligen ett bredband som fungerar igen!

Har fått sy upp lite t-shirts nu när det är så varmt och skönt ute. Ett par av dem är de här:

Den röd/cerisa är sydd i ett jätteskönt tyg från Stoff och Stil som jag bytte till mig en bit av från min syster, efter basmönstret på t-shirt i Meedoms bok.. Den blå fick söta puffärmar och rynk framtill, och knäppning bak (efter ett mönster från senaste Ottobre, 3/08)

I måndags fick jag äntligen mitt kanintyg från jnydesign efter lång väntan (och längtan). Hade lovat en kompis att jag skulle sy upp något till en liten grannpojke, så sagt och gjort, det var bara att sätta saxen i kaninerna! Efter mkt bråkande med halsringningen blev jag hyfsat nöjd, man vill ju inte ge bort något halvdant, ärmarna kunde dock varit bättre... Men nånstans måste man ge sig också. Byxorna sydde jag i det matchande bruna tyget (också från jnydesign), blev lagom sommarsvala. Ska vi bara hoppas det passar (så inte grannsämjan blir förstörd!).

Inga kommentarer: