11 juli 2008

Sommarpyjamas


Tycker det kvittar hur många pyjamasar man syr/köper/får så fattas det ändå alltid! Särskilt nu när det är för varmt för långa ärmar/ben. Har tänkt ett bra tag nu att jag ska fixa ett mönster på en heldräkt med korta ärmar och ben. Men så igår kom nya Ottobre, och vad var det för mönster i den? Jo på precis en sån heldräkt jag tänkt mig (fast med långa ärmar/ben då...)!

Chansade lite på längd på ärmar/ben, men jag tyckte det blev bra (fattas dock en tryckknapp, tog slut mitt i). Gillar den här modellen, så lätt att knäppa upp i halsen och dra på pyjamasen nerifrån. Nästa gång syr jag nog ihop innerbenssömmen istället för att ha knäppning där, använder aldrig den funktionen längre ändå....


Snuttan är så rolig att sy till. Sydde sista sömmarna i morse, frågade henne sen om hon ville prova den. Direkt började hon dra i kläderna hon hade på sig :-)

Mönster: Ottobre 4/08 (trikåoverall) strl 74
Material: Trikå från tradera (mitt första traderaköp nånsin) och muddväv stoff och stil.

Inga kommentarer: