12 augusti 2008

Jeans


Gillar egentligen inte jeans på små barn, så stelt och icke-lekvänligt. Men så fick jag ett par gamla jeans av mamma så jag tänkte bara testa att göra ett par med mudd (lite mjukare att ha på sig...). Klurade lite på vad jag skulle använda för mönster, men eftersom det bara skulle vara testbyxor provade jag Ottobres velourbyxemönster från senaste numret...

För att göra dem lite roligare blev det en liten blomapplikation och samma tyg på uppviket. Uppviket blev himla bra, sydde fast det längst ner och strök fast fållfix så det sitter fast upptill (så slipper man sömmen mitt på benet).

Snuttan tyckte de var jättefina och sprang runt i dem hela dan! Och jag blev också riktigt nöjd med dem, mönstret passar så bra. Några småsaker som ska ändras till nästa gång är att göra dem lite högre i midjan där bak och applikationen hamnade lite långt ner...
Mönster: Ottobre 4/08 Vilkas velourbyxor Strl 80
Material: Avlagda jeans och tyg från Ikea

Inga kommentarer: