24 oktober 2008

Färgglatt set

Blir långt mellan uppdateringarna här nu för tiden, finns inte mkt tid över nu när jag jobbar... Å för att kunna lägga in nåt nytt här så måste jag hinna sy också :-) Fast det gör jag faktiskt, mer än jag trodde jag skulle hinna.


Fodrade vanliga bomullstygsbyxor är rätt praktiskt nu på hösten, så det blev till att leta upp lite mer bra tyg i samlingen. Tycker detta är rätt roligt, så mycket färg! Kul att de är så olika fram och bak också!

Mönster: Mod Meedom Form 1, Strl 80
Material: Randigt tyg, IKEA, mudd och foder, Stoff och Stil.


Till byxorna hade inte snutt nån tröja som passade sådär riktigt bra, så jag fick sy en ny :-D
Hittade, tack vare mamma, ett nytt ställe med bra figurer till applikationer (som jag verkligen fastnat för). En ny liten Mauuu, som har bättre svans än den förra, tyget drog sig så lätt när den var så smal... Rött och rosa för att matcha byxornas framsida. kissen är i velour, mjuk och gosig :-)

Mönster: Meedom Form 1, Strl 80
Material: Stoff och Stil (världens gosigaste och mjukaste interlock, fyndad i trikåhörnan för 29:-!)


Har varit lite snålt med livebilder på sistone, så här kommer en liten bild på min söting i nya outfiten :-) och vinterkängor!

Inga kommentarer: