24 mars 2010

3-årspresenter

Min förut så lilla snutt har redan hunnit bli hela 3 år på fredag, och ett par mjuka paket måste man ju få ;-)
Flera gånger när vi varit på stoff o stil har snutt gått och klappat på detta lila tyget och velat ha det, jag har dock inte vetat riktigt vad jag skulle göra med det och inte köpt nåt. Men nu sist vi var där blev det ändå en bit som nu blivit en riktigt riktigt mjuk gosig jacka (ligger inslagen och väntar på födelsedagsbarnet :-) ). Gillar verkligen dragkedjorna med ring som jag fyndade när handarbetsbutiken i byn hade utförsäljning!

Mönster: Ottobre 6/07 strl 92
Material: lyxfleece från stoff o stil

Fjärilsapplikationen på förra setet gillade jag verkligen (ritade faktiskt av ett foto på en riktig fjäril :-) ) och tyckte den kunde passa bra på en vårmössa. Lila interlock som går i samma nyans som jackan bara mörkare så den matchar ganska bra.

Inga kommentarer: