12 september 2009

Tillbaka!

Äntligen tillbaka igen! Efter ett långt sommaruppehåll i bloggandet har jag blivit sugen på att börja igen :-) Har haft sylust, men inte så mycket datorlust.. men nu gör jag ett nytt litet försök. Har både ny kamera och ny laptop, en mac, så vi får se hur jag kommer överrens med den nya tekniken ;-)
Firar uppstarten med nya namnband och ny layout på bloggen!

Har inte tagit så många bilder på sommarens produktion, men får börja med det igen, nån bild får jag väl ändå börja med så det blir på en liten favoritklänning. Var tveksam till tyget när jag köpte det för över ett år sen, men det var på rea så en liten bit köpte jag. Har sen inte kommit på riktigt vad det skulle bli av det, är i nåt konstigt syntetmaterial. Men sen gjorde jag ett nytt omlottklänningsmönster och behövde prova det då valet föll på detta tyget. Blev faktiskt riktigt riktigt bra! Både mönster och tygval! Perfekt med en vit långärmad under även när det börjar bli lite kallare.

Mönster: eget strl 92
Material: reatyg från lokala tygaffären

Inga kommentarer: